الرئيسية » Article » اتجاهات استراتيجية التسويق والترويج السياحي الإلكتروني في مصر

اتجاهات استراتيجية التسويق والترويج السياحي الإلكتروني في مصر

ملخص:

نجد أن للبعد التكنولوجي دور هام في مجال النشاط الاقتصادي المعاصر، ولا تعد السياحة أو الصناعة غريبة عن هذا البعد، خاصة عند تحليلها لعناصر الربح والخسارة والتكاليف والمنفعة، فدراسة المشاريع السياحية حاليا أصبح يرتكز على كيفية استغلال واستخدام التكنولوجيا في الخدمات السياحية، وهذا باعتبارها العامل المميز في تحقيق الجذب السياحي، خاصة مع ما تفرضه متغيرات التكنولوجيا في تقنية المعلومات والاتصالات من صور حديثة للتعامل، والتي في مقدمتها خدمات السياحة الإلكترونية التي أصبحت في الوقت الحالي ضرورة حتمية لا يمكن لأي نشاط دولي أو عربي سياحي تجاهله، وفي هذا الصدد نجد أن مصر باعتبارها إحدى الدول العربية سارت تركز في نشاطها على العمليات التي تتم عن طريق وسيلة إلكترونية أو وسيط إلكتروني، وأصبح الحديث عن هذه الخدمات في ظل السياحة الإلكترونية مثار اهتمام العديد من الدراسات القانونية والسياحية في محاولة لوضع أطر قانونية وتنظيمية لها.

الكلمات المفتاحية: السياحة الإلكترونية، التسويق السياحي الإلكتروني، الترويج السياحي الإلكتروني، التشريع الدولي للسياحة الإلكترونية، التشريع المصري للسياحة الإلكترونية، المنتوج السياحي المصري، الاستثمار في مجال السياحة الإلكترونية.

Abstract:

    We find that the technological dimension has an important role in the field of contemporary economic activity, not tourism or industry are curious about this dimension, especially when analyzing the elements of the profit and loss and costs and benefits, study of tourism projects currently become based on how the exploitation and use of technology in tourism services, This is as distinctive factor in the achievement of tourist attractions, especially with the imposed technology variables in the information and communication technology of modern pictures of the deal, which is in the forefront of e-tourism services, which has become at present the inevitability of necessity can not be any international activity or Arab tourist ignored, and in this regard we find that Egypt as one of the Arab countries went focuses its activity on the transactions that take place through electronic means or broker letter, and became the talk of these services under the e-tourism of interest to many legal and tourism studies in an attempt to develop a legal and regulatory frameworks to it.

Key Words: e-tourism, the tourism e-marketing, e-tourism promotion, international legislation for e-tourism, Egyptian legislation for e-tourism, the Egyptian tourist product, investment in the field of e-tourism.